9

apr

Vse za sport

Plavalčeva rama

Kaj je to? Znaki, vzroki in rehabilitacijski ukrepi!
rama.jpg

 Kaj je to?

  • bolečina v enem ali obeh ramenskih sklepih pri aktivnih plavalcih
  • najpogosteje združena s prosto tehniko – kravl, hrbtno
  • bolečine v sprednjem delu sklepa, redkeje tudi v drugih delih rame
  • prisotne so preobremenitvene »over-use« poškodbe tetiv, ki so izpostavljene večjim obremenitvam, kot je jih je človeško telo sposobno prenesti
  • preprečevanje in zdravljenje z enostavnimi ukrepi, bo plavalcu prineslo veliko manj bolečin in izgubljenih ur treninga

Znaki 

  • sprva se pojavijo bolečine v globini ramenskega sklepa, kasneje na sprednji strani
  • bolečina pri največjih obremenitvah z rokami nad glavo (plavanje z lopatami, tekmovanja), pogosto po umiritvi v večernih in nočnih urah
  • nenadna močna bolečina kaže na verjetnost poškodbe tetive – rupturo, ponavadi delno natrganje
  • natančen pregled ortopeda ali kirurga razkriva klinično sliko utesnitvenega sindroma ob polni gibljivosti, blago zmanjšano moč in manjšo stopnjo večsmerne nestabilnosti
  • bolezenski vzroki v ozadju so: nestabilnost ramenskega sklepa, utesnitev tetiv in tendinitis – vnetje

Vzroki

  • »overuse« (16.000 gibov/teden, 1.000.000 gibov/leto)
  • nepravilna (neoptimalna) tehnika zamaha pri kravlu ali hrbtnem plavanju – notranja rotacija pri zamahu, tehnika z enostranskim dihanjem
  • hitro povečan obseg ali intenzivnost treninga
  • neenakomeren razvoj mišic pri neenakomernem treningu (mišice sprednje strani ramena proti mišicam zadnje strani ramena)
  • plavanje s pripomočki
  • prikrajšava posteriorne (zadnje) sklepne kapsule in posteriornih mišic rotatorne manšete

Rehabilitacijski ukrepi

  1. prenehanje gibov, ki povzročajo bolečine za 4 do 6 tednov, tudi trening z dvigovanjem rok nad glavo in forsirano raztezanje preko normalnih razponov giba
  2. prekinitev uporabe lopatk za roke pri plavanju
  3. krioterapija v prvih dneh akutnih bolečin – 3 do 4X na dan
  4. nesteroidni antirevmatiki vsaj teden do 10 dni redno (Ketonal, Naklofen, Olfen, Voltaren v kapsulah ali tabletah večkrat dnevno po jedi)
  5. toplo/hladne obloge po tednu dni – 2 do 3X na dan
  6. TENS – na fizioterapiji 10 dni zapored
  7. UZ obsevanje sklepa – na fizioterapiji 10 dni zapored
  8. raztezne vaje ob steni ali ob bradli – glej vaje sklop 1
  9. vaje za mišični tonus in gibljivost – vsakodnevno vaje z lahkimi utežmi (2 do 3 kg), nujno brez povzročanja bolečin, veliko število ponovitev (20 do 30), vaje z elastičnim trakom v diagonalnem vzorcu – glej vaje sklop 2
  10. lahke vaje s hitrimi ponovitvami ob umirjanju simptomov
  11. postopna vrnitev na treninge
  12. pri tehniki zamaha se je potrebno izogibati notranji rotaciji pri vstopu roke v vodo (prvi naj vstopi mezinec), roka pri zamahu pod vodo ne sme prečiti sredinske črte telesa

1. VAJE ZA RAZTEZANJE

 
 

2. VAJE Z UTEŽMI, EL. VRVJO, TRAKOM